18.10.2019.
Usporedno s odvijanjem putničkog i teretnog prometa na područjima pod upravljanjem Lučke uprave Zadar nastavljaju se i značajne investicije u daljnje poboljšanje postojeće lučke infrastrukture i izgradnje nove. U ovom trenutku Lučka uprava Zadar ima dva aktivna gradilišta, a to su Projekt Nove luke Zadar – faza LOT IIIc Izgradnja obalnih zidova i zaštita nasipa na spoju putničkog i teretnog dijela luke Gaženica te Projekt modernizacije i proširenja ribarske luke Vela Lamjana, Kali.
Projekt Nova luka Zadar – faza LOT IIIc Izgradnja obalnih zidova i zaštita nasipa
Radovi na izgradnji obalnih zidova počeli su u rujnu 2018. godine, a financiraju se sredstvima KfW njemačke razvojne banke i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Ukupna vrijednost radova ugovorena je u iznosu od 19.001.604,42 eura (s uključenim nepredvidivim troškovima) bez PDV-a. Planirani završetak radova predviđen je za kraj ove godine.
Opći podaci o projektu
Obalna konstrukcija je masivni gravitacijski zid izveden od montažnih betonskih blokova. Prostor iza zidova, do spoja s postojećom linijom obale, nasipat će se kako bi se formirao plato.
Ukupna duljina OBALE 8 (Glavne obala) ukupne je 357,20 metara (od čega je u prethodnoj fazi djelomično izvedeno oko 160 metara). Obalni zid Obale 8 je ukupne visine 19,5 metara (16,5 metara podmorski + 3,0 metra nadmorski dio zida).
OBALA 7 (Bočna obala) ukupne je duljine 295,46 metara. Obalni zid Obale 7 je ukupne visine 13,5 metara (10,5 metara podmorski + 3,0 metra nadmorski dio zida).
SPOJNA OBALA (Spoj Obala 6 i 7) je duljine 37,39 metara. Obalni zid Spojne obale visine do 12 metara (9,0 metara podmorski + 3,0 metra nadmorski dio zida).
Da kraja rujna 2019. ukupno je dovezeno i nasuto skoro 250 000 m3 nasipa. Količina betona koja je proizvedena za potrebe projekta je oko 35 000 m3. Dosad je proizvedeno oko 900 betonskih blokova prosječne težine 85 tona i oko 150 blokova za razbijanje energije valova prosječne težine 115 tona. Od navedenog broja proizvedenih blokova dosad je postavljeno oko 800 blokova. Na Obali 8 i Spojnoj obali postavljeni su svi betonski blokovi težine 85 tona. Trenutno se postavljaju blokovi za razbijanje energije valova. Na Obali 7 je u tijeku je postavljanje blokova težine 85 tona.
Projekt modernizacije i proširenja ribarske luke Vela Lamjana, Kali, otok Ugljan
Radovi na modernizaciji i proširenju ribarske luke započeli su u ožujku 2019. godine, a financiraju se sredstvima u okviru mjere I.23/I.24 Ribarske luke, iskrcajna mjesta, burze riba i zakloništa. Doprinos EU sredstava iznosi 75%, a doprinos RH 25%, te ukupni iznos prihvatljivih ulaganja iznosi 36.843.281,25 kuna. Planirani rok završetka radova predviđen je u roku od 18 mjeseci.
Opći podaci o projektu
Obzirom da postojeće stanje ribarske luke sa raspoloživom obalom u dužini od oko 160 metara nije zadovoljavalo ukupne potrebe ribarske flote koja gravitira ovoj luci, pokrenut je projekt izgradnje i dogradnje ribarske luke koji uključuje:
Radovi na gradilištu napreduju u skladu s predviđenim dinamičkim planom.
Na dogradnji glavnog lukobrana radovi se privode kraju, preostala je još samo završno betoniranje te postavljanje lučkog svjetla.
Obala za prihvat brodova dužine predviđene dužine 162 metra u cijelosti je izgrađena. Još je prostalo izvođenje radova na prometnici i pratećoj infrastrukturi.
Na zapadnoj i istočnoj obali u tijeku je izgradnja iskopa i montaža gravitacijskih stupova.
Dosad je za projekt izgradnje i modernizacije ribarske luke proizvedeno oko 500 betonskih blokova od ukupno 600 predviđenih projektom. Od navedenog broja proizvedenih blokova dosad je postavljeno oko 270 blokova.
NOVOSTI