18.10.2019.
Odlični pokazatelji rasta putničkog i teretnog prometa koji su ostvareni proteklih godina i u ovoj se godini nastavljaju jednakim intenzitetom.
Pokazatelji teretnog prometa
U razdoblju od siječnja do rujna ove godine u teretnoj luci Gaženica realizirano je 299.091,196 tona tereta što predstavlja rast od 35,87% u odnosu na isto razbolje 2018. godine kada je ostvareno 220.126,600 tona tereta. Ukupni broj ticanja teretnih brodova u ovoj godina bio je 101. Najveći udio pripada tekućem teretu, zatim cementu te opremi za vjetrenjače.
Pokazatelji putničkog prometa
U prvih devet mjeseci 2019. godine zabilježeni promet putnika pod upravljanjem Lučke uprave Zadar iznosio 2 165 888 putnika, što predstavlja rast od 1,7% u odnosu na isto razdoblje 2018. godine, kada je prevezeno ukupno 2 129 735 putnika. Na lokalnim linijama prevezeno je 1 982 169 putnika, na međunarodnim linijama 38 335 putnika (Ancona i Pesaro), dok je na kruzerima prevezeno 145 384 putnika.
Kruzerski promet porastao je za 4,22% u odnosu na razdoblje od siječnja do rujna 2018. godine. Realizirana su 102 ticanja. Prosječna dužina kruzera koji su pristali iznosi 204 metra, a prosječna masa gotovo 50.000 tona. Kao posebnu zanimljivost možemo navesti sljedeću činjenicu: kada bi sve ove kruzere poredali jedan iza drugog, činili bi neprekidnu kolonu dužu od 21 kilometra.
Putnički promet na lokalnim linijama, koji sa svojim brojkama ima najznačajniju ulogu, i dalje nastavlja rasti pa je tako u prvih devet mjeseci 2019. godine zabilježeno ukupno 1 982 169 putnika, što u usporedbi s 1 951 628 putnika u 2018. godini predstavlja rast od 1,56%.
Zabilježen je i ukupan promet vozila u iznosu od 412 390 vozila, a u usporedbi s 2018. godinom i tadašnjih 391 304 prevezenih vozila to je rast od 5,39%. Ovdje posebno treba istaknuti brojku prevezenih vozila u razdoblju od siječnja do rujna 2014. godine, godine prije preseljenja trajektnog prometa iz stare gradske jezgre u novu luku Gaženica. Tada je prevezeno 290 833 vozila odnosno skoro 122 000 vozila manje nego ove godine. Teško je zamisliti kakve bi prometne gužve današnji broj vozila prouzročio u središtu Zadra, a da se ne govori o sigurnosnim opasnostima za sve sudionike u prometu.
NOVOSTI