Realizirani projekti
Od svog osnutka 1997. godine Lučka uprava Zadar aktivno radi na razvoju lučke infrastrukture. U tom je periodu realizirano više projekata poput rekonstrukcije Liburnske obale u dužini od 200 metara (2001./2002.), izgradnje veza za kruzere na Istarskoj obali i obnova 200 metara rive na potezu do svjetionika u gradskoj luci (2003./2004.) te izgradnja cjelokupne infrastrukture u Novoj putničkoj luci Gaženica. Projektom Nova luka Gaženica obuhvaćeno je izmještanje trajektnog terminala smještenog u središtu povijesne jezgre Zadra i izgradnju trajektne luke u Gaženici, u blizini teretne luke, 3,5 km južno od gradskog središta, s izvrsnim pristupom autocesti, željeznici i zračnoj luci. Luka s privremenom zgradom terminala puštena je u promet u travnju 2015. godine za sve vrste domaćeg trajektnog prijevoza i brodove na kružnom putovanju te početkom srpnja 2015. godine i za trajektna plovila u međunarodnom prometu.
Opis projekta:
Projekt obuhvaća rekonstrukciju obalnog zida Obale kralja Petra Krešimira IV., duljine 905,82 m te širine od 5,0 do 5,6 m, kao i rekonstrukciju (cca. 64,5 m) i dogradnju (u dužini od 15 metara) postojećeg gata. Produženi gat će imati dimenzije kakve je imao kada je izgrađen prije stotinjak godina kao brodsko pristanište. Sukladno projektnoj dokumentaciji, postojeća obilježja prostora neće se mijenjati, te će se uzeti u obzir postojeće stanje u pogledu konfiguracije obale, nagiba i svih korištenih materijala.
Projektom je predviđena i rekonstrukcija zaobalnog dijela Liburnske obale, u duljini od 600 m i širini 5 m. Rekonstrukcija će obuhvatiti sljedeće bitne elemente: uređenje obale, rješavanje oborinske odvodnje, izvedbu tri nova energetska ormarića i njima pripadajuće vodovodne i elektroinstalacijske mreže.
Rekonstrukcija će se, sukladno navedenome, odvijati u tri faze, a rok za dovršetak svih radova je 27 mjeseci.
Ciljevi i očekivani rezultati projekta:
Cilj projekta je rekonstrukcija i dogradnja Obale kralja Petra Krešimira IV., gata i Liburnske obale, na području luke Zadar – Poluotok s ciljem osiguravanja uvjeta za redovito i sigurno održavanje obalnog linijskog pomorskog prometa između Zadra i okolnih otoka, čime će se poboljšati uvjeti za povećanje kvalitete života otočana.
Ukupna vrijednost projekta i iznos sufinanciranja sredstvima EU:
Ukupna vrijednost projekta je 8.957.381,13 EUR (67.489.388,11 HRK), od čega su prihvatljivi troškovi u iznosu od 8.840.419,15 EUR (66.608.138,11 HRK).
Iznos EU doprinosa je 7.514.356,28 EUR (56.616.917,39 HRK).
Iznos nacionalnog doprinosa 1.326.062,87 EUR (9.991.220,72 HRK).
Razdoblje provedbe projekta:
Razdoblje provedbe projekta je od 3.7.2020. do 31.12.2023. g.
Za više informacija posjetite mrežno sjedište projekta www.zadarska-riva.hr
U ribarskoj luci Gaženica tijekom svibnja 2022. godine, u cijelosti su završeni radovi koji su se realizirali u sklopu projekta rekonstrukcije i dogradnje postojeće ribarske luke.
U okviru ovih radova a koji su započeli u rujnu 2020. godine proširila se obala, izgradio servisni plato za spuštanje i dizanje brodova kao i skladište s pripadajućim pomoćnim objektima.
Projekt izgradnje ribarske luke, sastojao se od 3 faze:
1. faza – obala i travel lift
2. faza – manipulativni i servisni prostor, interne prometnice, zelene površine
3. faza – skladište i pomoćni prostori.
Realizacijom projekta stekli su se uvjeti za trajno i kvalitetno rješenje internih prometnica (promet u kretanju i mirovanju), manipulativnih površina, prostora za krpanje i pranje mreže, odvodnje oborinskih i otpadnih voda, vanjske rasvjete, vanjske hidrantske mreže, obalnog zida. Isto tako, osigurao se i prostor za skladištenje rezervnih dijelova, ribarskih alata i opreme.
Projekt rekonstrukcije Ribarske luke Gaženica sufinanciran je sredstvima Europske unije iz Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo.
Projekt REMEMBER: REstoring the MEmory of Adriatic ports sites. Maritime culture to foster Balanced tERritorial growth / Oživljavanje uspomena Jadranskih luka. Morska kultura za poticanje uravnoteženog teritorijalnog rasta.
Opći cilj projekta je poticanje prijelaza prema održivom turizmu i plavom razvoju kroz valorizaciju pomorske kulturne baštine u osam talijanskih i hrvatskih lučkih gradova, kao važnom pokretaču konkurentnijeg i uravnoteženijeg razvojnog pravca. Projektom su obuhvaćeni Ancona, Venecija, Trst, Ravenna, Rijeka, Zadar, Dubrovnik i Split, od kojih su njih četiri uvršteni na listu svjetske baštine UNESCO-a. U projektu sudjeluje deset partnera s multidisciplinarnim iskustvima i kompetencijama.
Projekt cilja i na povećanje atraktivnosti lokalnih gospodarstava korištenjem ICT-a za digitalizaciju kulturnih sadržaja, diferencijaciju turističke ponude kako bi se smanjila sezonalnost i otvaranje novih poslova kojima se povezuju digitalne i kulturne kompetencije. Prekogranična suradnja usmjerena je i na suočavanje s izazovima koji prate opstanak jadranske pomorske kulturne baštine: masovni priljev turista tijekom vrhunaca sezone, smanjivanje kvalitete odnosa između luka i gradova, onečišćenje okoliša zbog svakodnevnih lučkih aktivnosti te gubitak tradicije i običaja nedovoljno valoriziranih u lokalnim razvojnim strategijama. Ukupna vrijednost projekta je 2.813.460 eura koji se financira sredstvima programa Interreg Italija-Hrvatska.
Početni sastanak projekta REMEMBER održan je u Anconi 7. ožujka 2019. godine u Nacionalnom arheološkom muzeju Marche i 8. ožujka 2019. godine u Središnjoj jadranskoj lučkoj upravi, koja je vodeći partner ovog projekta.
Projekt TRANSPOGOOD (TRANSPORT OF GOODS PLATFORM) službeno je započeo inicijalnim sastankom održanim 30. siječnja 2018. godine na Pomorskom fakultetu u Rijeci u organizaciji Klastera intermodalnog prijevoza kao voditelja projekta, a završio je 30. lipnja 2019. godine. Na projektu se okupilo petnaest partnera iz osam organizacija. Cilj je bio kapitalizirati glavne rezultate projekta INTERMODADRIA koji je bio usmjeren na inovativni i održivi razvoj intermodalnog i multimodalnog transporta na Jadranu, unaprjeđenje kvalitete, sigurnosti i ekološke održivosti pomorskog i obalnog transporta.
Ciljevi projekta bili su:
Projekt Mednet europski je projekt koji je sufinanciran iz Interreg MED programa, s ciljem pojednostavljivanja i usklađivanja pomorskih i carinskih procedura i postupaka na Mediteranu. Uključio je 18 partnera iz devet zemalja. Temeljne aktivnosti projekta obuhvaćale su razvoj i uspostavu „Opservatorija lučkih operacija na Mediteranu“, provedbu odabranih pilot aktivnosti u partnerskim lukama s fokusom na „idealnoj virtualnoj luci“ iz koje će svi partneri i ostali zainteresirani iz pomorskog sektora moći koristiti primjere dobre prakse. „Opservatorij lučkih operacija na Mediteranu“ je all-inclusive informacijsko središte i baza podataka o lučkim i administrativnim zahtjevima, logističkim postupcima te lučkih operacija i carinskih formalnosti. U završnoj fazi projekta oblikovanje su preporuke za pojednostavljivanje i ubrzavanje razmjene pomorskog tereta, ubrzavanje carinskih postupaka i smanjenje logističkih troškova. Partneri projekta identificirali su inicijative koje su se temeljile na simulacijama, podržanima ICT-om. Svaki je partner uveo jedan takav sustav s ciljem unapređenja pomorske pristupačnosti i tranzitnih kapaciteta kroz intermodalnost kojom se poboljšava povezanost između svih vrsta transporta i provodi njihova integracija u jedinstven sustav. Tijekom Medneta Lučka uprava Zadar razvila je pilot projekt koji poboljšava RO-RO promet, menadžment parkinga i carinskih procedura.