24.04.2020.
Nakon što je više od 30 tvrtki iz sektora cestovnog teretnog prijevoza tražilo povratak trajektne linije s Italijom, na inicijativu Hrvatske gospodarske komore, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i Jadrolinije Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio je Odluku o uvođenju izvanredne teretne linije Zadar – Ancona i obratno u međunarodnom linijskom pomorskom prometu za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti SARS-CoV-2. Trajektna linija iz Zadra za Anconu i obratno, koja je obustavljena zbog epidemije koronavirusa, ponovno je otvorena za promet od 26. travnja, a o važnostima ovog morskog koridora za Vijesti Nove TV govorio je ravnatelj Lučke uprave Zadar, Robert Škifić.
„Luka u Gaženici direktno je vezana za autocestu. S obzirom na to da autocesta seže sve do terminala, nema potrebe da kamioni i roba koja će pristizati iz Italije prolaze kroz središte grada. To je najbrži put da vozači stignu na svoje odredište. Procedure u luci bit će jednake kao i na svim kopnenim graničnim prijelazima, stoga vrijede sva pravila koja je donio Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske“, izjavio je Robert Škifić, ravnatelj Lučke uprave Zadar.
Kvalitetna povezanost s Autocestom A1 i mrežom drugih autocesta EU-a velika je prednost Luke u Gaženici u odnosu na druge luke u kojima teretna vozila moraju prolaziti kroz središta gradova da bi izašla na autocestu. Zbog prometnog položaja Dalmacije, trajektne linije predstavljaju značajna žarišta gospodarske aktivnosti između Hrvatske, Italije i drugih međunarodnih prometnih tokova. Osim kvalitetne prometne povezanosti, Luka u Gaženici sa suvremenim putničkim i RO-RO terminalom ima idealne uvjete za najbrže i najefikasnije provođenje granične carinske kontrole, posebno u okolnostima značajnog usporavanja gospodarskih aktivnosti potaknutog pandemijom. Izvanredna linija Zadar – Ancona i obratno otvorena je isključivo za prijevoz kamiona, šlepera i vozača, a Jadrolinija će izvanrednu teretnu liniju održavati dva puta tjedno brodom „Marko Polo“ čiji je kapacitet između 30 i 36 kamiona i šlepera, ovisno o njihovoj veličini
NOVOSTI